De opera’s van de Amerikaanse componist Robert Ashley (1930-2014) behoren tot de meest vernieuwende werken van de twintigste eeuw. Als een soort James Joyce van de opera creëerde Ashley een geheel eigen vocabulaire vol anekdotische kwinkslagen, stream of consciousness poëzie en volkstaal. Beroemd zijn Ashley’s pionierende opera’s Perfect Lives en zijn grote cyclus Now Eleanor’s Idea. Minimalistische, bezwerende opera’s die je diep in de teksten onderdompelen. Ashley formeerde een vaste groep vocalisten en musici om zich heen. Coryfeeën als bariton Thomas Buckner, stemkunstenares Joan La Barbara en pianist 'Blue' Gene Tyranny voerden samen met Ashley zijn opera’s uit. Maar buiten deze band om wordt Ashleys werk maar mondjesmaat uitgevoerd, met name na zijn dood. Typograaf Will Holder en cellist/componist Alex Waterman vroegen zich nu af hoe ze Ashleys' erfenis overeind kunnen houden. Het duo stelde een zevenhonderd tellend boek met diens poëzie samen, Yes, But Is It Edible?. Een imposante bundel vol typografische partituren van onder meer Ashley’s latere opera’s Dust en het meesterlijke Celestial Excursions. Deze middag lezen Holder en Waterman gedeeltes uit Ashleys magische dichtwerken voor.