Tien muzikale miniaturen voor zesentwintig verschillende blokfluiten. Het Amsterdamse blokfluitkwintet Seldom Sene wacht een ware krachtmeting tijdens deze première. Componiste Aspasia Nasopoulou schreef een nieuwe compositie voor het gerenommeerde blokfluitkwintet. Zij baseerde zich daarbij op de voor-Aristotelische theorie van ‘dipolen’ die als basisprincipes van alle elementen gelden. Een tuin van bewegende en trillende automaten vormt het decor waarin het kwintet moet laveren tussen allerlei dipolen als goed/slecht, gewoon/vreemd, vrouwelijk/mannelijk, stilstand/beweging, licht/duister en vierkant/rechthoekig. Het kwintet wordt in elke miniatuur aangevuld en uitgedaagd door Vijf Vrije Aerofonen. Nieuwe windinstrumenten die speciaal voor dit stuk zijn ontwikkeld door klankkunstenaar Horst Rickels en vormgever Ernst Dullemond. De Vijf Vrije Aerofonen verklanken eenvoudige en eenduidige principes, haast primitief, tegenover de doorontwikkelde en technische perfectie van de blokfluiten.