Oost en west ontmoeten elkaar tijdens het project Dareyn. De mystieke strijkersklank van de uit Istanboel overgewaaide kemenche vloeit samen met de klassieke grandeur van de cello. Kemenche-virtuoos Emine Bostanci richtte vorig jaar het project Dareyn op wat 'twee werelden' betekent in het Ottomaans. Voor ieder project van Dareyn bedenkt Bostanci een verrassende samenwerking. In het verleden kreeg ze al wijze lessen van de Turkse ney-legende (fluit) Kudsi Ergüner. Deze keer had ze geen betere sparringpartner uit kunnen kiezen voor haar Dareyn-project dan Maya Fridman. Met haar vurige cellospel heeft Fridman al eerder November Music-bezoekers betovert. Ze oogst veel succes met haar solo-albums vol eigentijdse cellocomposities en werkt nauw samen met componist Maxim Shalygin. Kortom: twee musici die thuis zijn in de spirituele wereld van klassiek en soefi-muziek. Met ook nog slagwerker Jacobus Thiele binnen de gelederen kan het trio uitbundig kan variëren met klankkleuren, dynamiek en ritmes.