Sommige vocalisten gaan werkelijk geen enkele uitdaging uit de weg. De Britse sopraan Juliet Fraser is er zo eentje. Tijdens November Music stelt ze een aantal van haar favoriete werken en componisten voor aan het publiek. Juliet Fraser is een doorgewinterde specialiste die haar tanden zet in de meest complexe, eigentijdse partituren, zoals hoogtepunt Skin van de Britse Rebecca Saunders tijdens November Music 2018. Ook nu presenteert Fraser een spiksplinternieuw werk van Saunders die in 2019 als eerste vrouwelijke componiste de prestigieuze Von Siemens muziekprijs in de wacht sleepte. In het speciaal voor Fraser geschreven The Mouth (2019/2020) voor stem en elektronica verkent Saunders op spectaculaire wijze de innerlijke klankkleurenwereld van de menselijke stem. De Israëlische-Amerikaanse componiste Sivan Eldar werkt graag samen met beeldend kunstenaars en theatermakers. Veel van haar werk heeft een sterk performance-achtig karakter. Fraser brengt een recente soloversie van één van Eldars meest gespeelde werken, Heave voor koor en elektronica. Ongrijpbaar mooie vocale muziek die Fraser nu in haar eentje ontketent.